به گزارش شهرآرانیوز «خط یک مشهد با آنکه این همه مسافر دارد، اما هنوز به صورت دو واگنی است. مشهد با این همه مسافر و زائری که دارد بهتر است تعداد واگنهای قطار شهری را افزایش دهد تا مردم و زائران بهتر بتوانند از این خطوط استفاده کنند.» این پیامک نمونهای از پیامهای مردم برای خط یک قطار شهری مشهد است. در موضوع خط یک قطارشهری مشهد، افزایش واگن ها، خلاصهشده درخواست مردم برای این خط است.
درباره پیامهای مردمی برای قطارشهری، کم وکیف آن را از مجتبی زمانیان وحیدی مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جویا میشویم. او در گفتگو با خبرنگار شهرآرا برای افزایش تعداد واگنهای خط یک قطارشهری مشهد این طور پاسخ میدهد: در طرح خط یک قطار شهری مشهد تعداد ۱۲۰ واگن درنظرگرفته شده است، اما در نهایت ۶۰ واگن برای این خط تأمین شد.
به گفته زمانیان در سالهای ابتدایی این تعداد واگن در قالب رامهای سه واگنی برای خط یک قطارشهری مشهد در نظرگرفته شد. نکتهای که وجود داشت این بود که تعداد مسافر خط کم بود و قطارهای درنظر گرفته شده پاسخگو بود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ادامه میگوید: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و برای آنکه بتوانیم سرفاصله رسیدن قطارها به ایستگاه را کم کنیم در ادامه، قطارهای خط یک به صورت دو واگن شد.
به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با پیگیریهای صورت گرفته تا پایان سال قرارداد تأمین و افزایش واگنهای خط یک بسته خواهد شد.
اینکه با این قرارداد قرار است چه تعداد واگن به خط اضافه شود را مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد این طور پاسخ میدهد: همان طور که اشاره شد بنا به طرح خط یک نیازمند ۶۰ واگن دیگر است که امیدوارم با بستن قرارداد، واگنهای این خط ظرف چهار سال آینده تکمیل شود.
ماجرای خط ۲ قطارشهری مشهد و طولانی بودن سرفاصله زمانی قطار خط ۲ یکی دیگر از موارد پرشمار پیامکهای مردمی است. در یکی از پیامکها آمده است: «چرا خط ۲ مترو مشهد هنوز ۹ دقیقه فاصله زمانی دارد. تعداد مسافر این خط به ویژه از سمت بولوار طبرسی و صبحها بسیار زیاد است. اگر به مترو نرسیم باید ۹ دقیقه منتظر باشیم تا با قطار بعدی راهی شویم.»
تعیین زمان خط ۲ قطار شهری و درخواست مردم برای کاهش زمان این خط را نیز از مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جویا شدیم.
زمانیان میگوید: خط ۲ و سرفاصلههای تعیین شده بر اساس تعداد مسافر داخل ایستگاهها تعیین میشود. در مورد خط ۲ نیز ۹ دقیقه زمان تعیین شده که برپایه ظرفیت قطار و تعداد مسافر است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد میافزاید: در روزهای خاص و زمانهای پرتردد که تعداد مسافر داخل ایستگاههای قطار زیاد است، به صورت خودکار سرفاصله قطار کاهش مییابد تا بتوانیم تعداد مسافران داخل ایستگاه را مدیریت کنیم.